Rabu, Februari 18, 2009

@~~~Dia Yg Ku panggil Abah!!




Salam semuanya...
Tak tahu nak mula dr mana...
Berat otak nih nak catatkan satu tragedi2 demi tragedi..
Bg yg biasa merasai kehilangan...
Apalah lagi Daya aku...
Puas dah berdoa...
agar di waktu2 perit ini...
tidak lagi ditambahkan sakit dalam jiwa..
Tuhan lebih berkuasa...
Tuhan lebih sygkan nya..
Sayang kan Abah aku!!
Sedang aku terpaksa merelakan...
Walau tiap ari aku lupa Abah sudah tak ada...

Dari kecil tak ada kasih syg sesapa..
Tapi 'Abah' tak jemu beri aku semangat..
agar aku boleh senyum dgn bangga..
bila ada jer rintangan... disitu ada Abah..
Walau perit menahan lapar...
Di dalam mulut Abah kuarkan utk mengisi kantung anak2...
Dari mana lagi daya itu ..
Klu hanya boleh dilakukan Abah..
Pesan Abah..

"Sekarang ko susah...mmg tak ada sedara, nanti ko kat puncak dunia... ada jer yg mengaku keluarga"
Abah.

Dan ada lg azimat2 berharga..

Dr kedut2 usia...
Aku yakin abah juga dah ingin merasa..
benih yg di semai...
Baja yg di tabur...
Berbuah manis dan bernilai..
Tapi aku lum buktikan Abah...
Belum lagi ko merasa aku menyuap nasi ke dalam mulut mu..
Tika Abah hadapi hari2 tua Abah...
belum Abah rasa aku Memandikan dan menggosokkan seluruh badan tika Abah tak lagi daya lakukan..
Nak aku masakkan Bubur Nasi tak bergaram..
air tak bergula...Kerana kesihatan abah yg takleh lagi dia fikirkan...
Aku ingin rasakan semua tuh!!!!
Seperti Abah rasakan pada waktu kecil aku...
Abah pada keringat masih muda...

Sekarang..
Aku hanya mampu bermimpi..
utk mendodoikan mlm2 abah...
Maaf kan aku yg selalu menahan suara,
Memberi alasan yg Abah sendiri mampu mengiya..
Dan kesilapan demi kesilapan yg aku sendr tersenyum puas membuat Abah kecewa pada waktu itu...
Besar sudah anak mu ini..
Berat sudah dosa yg di tanggungi..
Harapan aku agar abah tenang disana..
Agar abah sedia bertemua Nya..
Redhakan Abah yg aku sayang...
Harta aku yg tak ternilai dgn apa juapun...
Khazanah yg hanya Tuhan yg mampu kembalikan suatu masa di sana....
Nantikan Ajal menjemput...
Aku akan memimpin tangan Abah ke Syurga Ilahi....

Kau Yg Ku panggil ABAH!!!!


Al Fatihah...

Aidy

6 ulasan:

SaraGurL berkata...

ape skalipun Allah ttp syg kter sbb Dia xpenah lupe kter..kter je yg sntiasa lupekan Dia..kn?

mummy roshie berkata...

jgn sedey k...ALLAH amik dia sebab ALLAH sayang dia...harap dy capai semua yg dia pernah ckp pada dy k...

skatype berkata...

setiap yg berlku psti ad hkmahnya..
allah da ttpkn ap yg akn kiter llui lam idup ni..
kiter redhakn mereka pergi.
laupn jauh kat sdut atie ni.
mmg trllu pyah nk hadap.
tp prcyalh.
berkt ksabaran akn mnjadikan kita tbah dan matang..
bro.
kiter lebih beruntung kerna mngalami smua ni..
yg berjya melatih kiter tok lbeh kuat bertapak..

ZuE ZuLaiNa berkata...

tabah ye aidy...
kita yg masih hidup ni harus teruskan hidup dan jgn lupekan dia disana...selalulah sedekahkan doa dan ayat2 suci moga rohnya aman dan tenteram...
AMIN...

skatype berkata...

sesungguhnya.
setiap yg bernyawa..
pstinye akan mati..
pepun..
lam hidup nie kita akan lebih matang..
andainya ujian xhenti menduga kiter..
org sekeliling syg bro.
so.
bgkit dengan ksh syng dan smngat itu..

IDaya berkata...

hamber syg ayh hamber...skg nie,time der cti sb2 ahd abh ida slalu suro blik umh.. nmpk sgt abh gndu kt ank2 die..'ktorg,adk beradk rmi dok ostel'