Jumaat, November 15, 2013

~ Pesanan buat mu wahai gadis2 yg sedang mencari bakal "Suami"...

Wahai saudari seakidahku..



Carilah lelaki yang mampu menjadi imam untukmu, yang menitis air mata melihat kesakitanmu ketika melahirkan zuriatnya, dan lelaki yang membangunkanmu untuk bangun beribadat bersama2 pada 2/3 malam….

Doalah agar Allah memberikan lelaki yg akan "hanya" menyayangi mu ikhlas kerana Allah.. Menyempurnakan segala tanggungjawap dengan penuh dedikasi dan berusaha memimpin dan menjadi contoh pada ank2 ny yg akan membela nasib mu di hari tua kelak..

Pilih lah lelaki yg akan bersama2 "Kaya" kerana ilmu yg dimilikinya seterusnya kerja keras yg membawa hasil yg berkat, bkn dengan menghabiskan harta org tuany mahupun dr rezki yg tidak halal yg membawa kehancuran, dari institusi kekeluargaan..

Mohon la pd Allah dikurnikan lelaki dimana pada akhir hayatnya, kamu berkesempatan berada di sisinya sambil membacakan ayat suci Al Quran yg telah di bimbingnya semasa suamimu masih bernyawa.. Juga suami yg sentiasa dlm ingatan dan pedoman yg dibanggakan utk diceritakan kepada generasi2 zuriatnya kelak..
& jika di takdir kamu yg meninggalkanny dahulu, Suami inilah yg akan mengimamkan jenazah mu, membawa jasadmu ke liang lahad, akan membaca talkin keatas kuburmu, jua yg akan sentiasa berdoa dan menjaga amanah setelah jasadmu meninggalkan Bumi Allah..

Aminnn Ya Robbal Alamin..

..Semoga jd iktibar..!!

~Khaidrus Shaari~

Tiada ulasan: