Jumaat, Disember 17, 2010

~KHILAF~






Jauh perjalanan yg aku lalui..sendirian dgn liku yg terlalu sukar utk dinyatakan..Penat rsnya teruskan langkah tanpa ada arah yg boleh membuat kan aku berhenti utk melepaskan lelah..Apalagi melemparkan senyuman pd setiap yg memerhati..Maaf aku tak berdaya menempuhnya kalau aku khilaf begini..

Angin yg bertiup sekadar hanya memberikan getaran tapi tidak bisa melenyapkan memori yg telah lama aku simpan..Aku terlena setiap kali di buai tiap yg manis itu..dan bila musim berganti aku sedar yg aku masih lagi menanti sesuatu yg tak mungkin kembali...

Daya apapun kalau bisa ku rungkaikan menjadi gusiran2 semangat agar aku bisa terus hidup dan menyayangi drku lebih dr segala yg membahagiakan..Damai yg terlalu pahit utk di titipkan iramanya pada embun supaya hati kembali berbunga..Aku terus mencuba hanya kekadang tiada yg dpt aku selamatkan selain dr kembali bermula tanpa ada titik noktahnya..

Usia semakin bertambah dan aku makin mundur mengukuhkan pendirian..kalau ada sedikit pun hanya harapan mereka yg selalu bersamaku..yg memapah ku ketika aku masih bertatih dan merangkak..tiada lagi harapan menggunung seperti selalunya ketika aku menjengah remaja di alam persekolahan..apalagi yg diharapkan pd dahan rapuh dan tiada masa depan..Sesalan yg tiada gantiruginya walau di tatang dgn intan dan segalanya..

Ya Allah!!
Aku hanya ada diri-Mu dlm setiap hela nafas ku..andai riwayatku ditakdirkan hanya utk meratapi ms silamku..kembalikan aku di sisi-Mu..Tiada yg aku kenali di dunia-Mu ini..Kalau kau masih ngin aku berbakti..Bantu aku Ya Allah..Pandu aku ke hadrat-Mu..Aku tak berdaya lgi mengharungi hidup dan terbiar menjadi bangkai yg membusuk..Aku bermohon agar aku di sembuhkan dgn setiap kekuatan..
Amin Ya Allah!!~

Aidy

Tiada ulasan: