Ahad, Disember 01, 2013

~ SYAHID NYA AHMAD AMMAR ... AL FATIHAH..




~ Baguskan mati syahid!! MMg aq X nafikan.. Mcm kisah Ahmad Ammar tuh... Cuma aq terfikir, bagaimanalah perasaan ibu dan ayahnya kerana mereka sikit sebyk memerlukan ank2 utk mebela nasib mereka bila dh tua.. Klu kita syahid kerana mempertahankan negara dan agama sendr mcm perwira yg gugur Di Lahad Datu tuh kira nasib kluarga dan bebanan skit sebyk berkurangan.. X pyh ckp yg kerajaan bg, kita fikirkn sedekah jariah yg diberikan para Muslimin & Muslimat.. Ank2, balu dan ibu bapa juga dpt "jaminan" bkn sekadar di AKHIRAT yg di kejar, malah yg kat dunia smentara blum ke alam barzakh!!




Klu Syahid macam saudara kita Ammar tuh bkn takat dia malah family dia dpt Ganjaran akhirat tuh mmg x boleh di nafikan, Skit sebnyk "tiket" syurga Allah tuh dh di tetapkn.. Hmmmm..Semoga family mendapat Manfaat dan Syafaat..Jadi mcm Arwah Ammar tu untong nya la hai, dikuburkan bersama para anbiya' dan sahabat..!! Mati di dalam keredhaan.. Di raikan dan di berkati segenap insan..

Bg ank2 perantauan, klu mak ayah antar utk bljr, bljr jelah.. Kesian Mak Ayah, sikit sebnyk mereka akan rasa kehilangan dan memikirkn ttg nasib mereka pd ms akan dtg.. Tapi aq x sangkal yg mati Syahid tuh di tuntut oleh Islam.. Cuma kena dgn matlamat dan tempatnya..Apalah guna ny mati syahid klu utk Ganjaran dan nama baik, Tapi kena fikirkan KESAN & MATLAMAT jgk kita syahid.. bkn sj2 nak syahid...
Al fatihah buat Syuhada Ahmad Ammar!!

Yg baik dr Allah, yg buruk kelemahan aq sendr..Klu di beri peluang utk umor ku di ms akn dtg, igin aq menziarahi kubur Şehıdımız Ahmad Ammar... Jua Syahid sepertinya .. Amin Ya RAbbb!!
Wallahualam!!





~Khaidrus Shaari~

Tiada ulasan: